Viteyes | Edukacja
15395
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-15395,page-parent,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,qode-content-sidebar-responsive,columns-3,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

WITAMY W VITEYES! Rabat 5% na Twoje pierwsze zakupy z kodem rabatowym: WITAJ23 (Oferta limitowana*)

TWOJE ŹRÓDŁO EDUKACJI ZDROWOTNEJ DOTYCZĄCEJ OCZU
W VITEYES DOKŁADAMY WSZELKICH STARAŃ, ABY DOSTARCZYĆ CI NAJNOWSZE INFORMACJE EDUKACYJNE NA TEMAT TWOICH OCZU ORAZ WITAMIN, KTÓRE WPŁYWAJĄ NA ZDROWIE OCZU.

NASZE OCZY STARZEJĄ SIĘ WRAZ Z NAMI

Jak każda inna część ciała, nasze oczy i wzrok słabną wraz z wiekiem. W młodym wieku soczewka w oku jest rozciągliwa i elastyczna, posiada zdolność reagowania, zmiany rozmiaru i kształtu z pomocą otaczających ją mięśni, tak by dostosować się do widzenia obrazów bliższych i dalszych. Jednak wraz z wiekiem włókna mięśniowe otaczające soczewkę tracą swą elastyczność i zaczynają sztywnieć. Możliwość skupienia światła, a co za tym idzie, poprawnego widzenia obrazów spada. Wzrok jest bardzo istotny w naszym życiu, dlatego chroń swoje oczy za pomocą składników odżywczych, których potrzebują, aby zachować zdrowie.

CIAŁO RZĘSKOWE

Ciało rzęskowe jest częścią oka, która łączy tęczówkę z naczyniówką – warstwą naczyniową, która dostarcza wartości odżywcze i tlen. Mięśnie rzęskowe w ciele rzęskowym umożliwiają oglądanie obiektów w różnych odległościach i regulują przepływ płynu (cieczy wodnistej) w całym oku. Bez odpowiedniego odżywiania ciśnienie w oku zwiększa się, uniemożliwiając mięśniom rzęskowym regulację przepływu płynów, co skutkuje ich nagromadzeniem, a także możliwością zachorowania na jaskrę.

ROGÓWKA

Rogówka to przezroczysta błona, która pokrywa źrenicę i tęczówkę. Daje ona oku możliwość skupienie światła, umożliwiając oglądanie obiektów w zasięgu wzroku. Rogówka składa się z 5 warstw, z których każda ma swoje wyspecjalizowane funkcje. Jako warstwa zewnętrzna rogówka jest podatna na infekcje i zadrapania, które mogą wpływać na wzrok.

TĘCZÓWKA

Tęczówka nadaje jednostkom charakterystyczny kolor oczu. Tęczówka składa się z tkanki zwanej zrębem. Zrąb jest połączony z mięśniami, które umożliwiają źrenicom rozszerzanie się i kurczenie. Tęczówka jest otoczona twardówką, która jest dużą białą przestrzenią w oku. Chociaż choroby w obrębie tęczówki rozwijają się rzadko, zdrowy sposób odżywiania wpływający na ciśnienie wewnątrzgałkowe może pomóc w zapobieganiu chorobom, które pośrednio wpływają na tęczówkę.

ŹRENICA

Źrenica – otwór w środku tęczówki, pozwalający światłu dostać się do oka, gdzie jest następnie skupione na siatkówce, rozpoczynając proces widzenia. Źrenica wydaje się czarna z powodu dużej ilości światła, które tkanka pochłania, gdy przechodzi przez oko. Z wiekiem mięśnie pracujące w źrenicy mogą osłabnąć oraz mogą mieć problem z rozszerzaniem się i zwężaniem, przez co utrudnione jest widzenie w nocy. Utrzymanie zrównoważonej diety przyczyni się do faktu, iż mięśnie te nie osłabną.

SOCZEWKA

Soczewka jest przezroczystą strukturą bezpośrednio za tęczówką i źrenicą. Ma zdolność do zakrzywiania się do wewnątrz i na zewnątrz, jak również zmiany kształtu i rozmiaru. Podobnie jak rogówka załamuje światło i skupia obrazy na siatkówce. Wraz z wiekiem białka w naszych oczach zaczynają zbijać się i tworzyć zamglone obszary zwane inaczej zaćmą. Rzucenie palenia oraz utrzymanie prawidłowej wagi zmniejszają ryzyko zachorowania na zaćmę.

SIATKÓWKA OKA

Siatkówka to wielowarstwowa struktura pokrywająca tylną powierzchnię oka, w której znajdują się pręciki, czopki i naczynia krwionośne. Siatkówka jest wrażliwą na światło warstwą w tylnej części oka, która jest odpowiedzialna za przekształcanie energii świetlnej w impulsy przenoszone do mózgu, gdzie są interpretowane jako kształty, ruch i kolory. Utrzymanie zbilansowanej i zdrowej diety może zmniejszyć ryzyko retinopatii cukrzycowej i innych chorób, które mogą być przekazywane przez predyspozycje genetyczne.

NERW WZROKOWY

Nerw wzrokowy zbudowany jest z włókien nerwowych, które są odpowiedzialne za połączenie oka z mózgiem. Nerw wzrokowy przenosi impulsy / wiadomości z siatkówki do mózgu, gdzie są następnie interpretowane jako komunikaty wizualne. Uszkodzenie nerwu wzrokowego zwykle powoduje jaskrę, chorobę, która zwiększa ciśnienie w oku, prowadząc do ślepoty.

PLAMKA ŻÓŁTA

Mała plamka pośrodku siatkówki jest odpowiedzialna za umożliwienie nam patrzenia bezpośrednio przed nami i stanowi centrum naszego pola widzenia. Plamka żółta daje nam możliwość wykonywania pewnych czynności, takich jak czytanie i pisanie. Z wiekiem przepływ krwi do plamki zmniejsza się, co może powodować takie stany, jak związane z wiekiem zwyrodnienie plamki żółtej (AMD) i obrzęk plamki żółtej (pacjenci z cukrzycą). Utrzymanie lub wdrożenie zdrowej i zbilansowanej diety, a także wprowadzenie rutynowych ćwiczeń może pomóc w zapobieganiu dalszym uszkodzeniom plamki żółtej.

FOOD FOR SIGHT

Just as a healthy diet is essential for general wellness, nutrition also impacts our eyes. The foods we eat are packed with the nutrients our eyes need to protect them from unwanted eye conditions. Achieving a balanced diet of carbohydrates, fruits and vegetables, proteins, starches and fats, as well as exercise and smoking cessation are just some ways to support healthy eyes.

WITAMINA E

WITAMINA E


WITAMINA E


Jako część błony komórkowej, witamina E pomaga osłonić oczy przed wolnymi rodnikami w procesie starzenia się oka. Neutralizuje proces utleniania w organizmie i chroni pewne części oka, które mogą być podatne na utlenianie. Naturalna witamina E, występująca w naszym produkcie Classic Advanced, ma lepszą biodostępność dla oczu niż syntetyczna witamina E. Witamina E jest powszechnie spotykana w awokado, nasionach słonecznika, migdałach, szpinaku, orzeszkach ziemnych i oliwie z oliwek.

WITAMINA C

WITAMINA C


VITAMINA C


Witamina C, silny przeciwutleniacz, pomaga chronić oczy przed wolnymi rodnikami w procesie starzenia się oka. Witamina C to rozpuszczalny w wodzie składnik odżywczy, wspomagający organizm w tworzeniu i utrzymywaniu tkanki łącznej, w tym kolagenu w rogówce oka. Witamina C jest również niezbędna dla komórek nerwowych w oku do prawidłowego funkcjonowania. Witamina C jest powszechnie spotykana w pomarańczach, kiwi, zielonej papryce, papai, brokułach i jarmużu.

ZEAKSANTYNA

ZEAKSANTYNA


ZEAKSANTYNA


Chociaż naturalnie występuje w organizmie, organizm nie jest w stanie wytworzyć zeaksantyny. Jest to ważny karotenoid, który pomaga utrzymać plamkę i siatkówkę w zdrowym stanie, chroniąc oko przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. Zeaksantyna występuje powszechnie w papryce, kapuście, bazylii, brokułach, brukselce i szparagach.

MIEDŹ

MIEDŹ


MIEDŹ


Miedź jest dodawana do wszystkich produktów przeznaczonych do oczu, które zawierają również cynk, by zapobiec niedokrwistości z powodu niedoboru miedzi. Niedobór miedzi może wystąpić, gdy spożywane są duże ilości cynku. Wiadomym jest fakt, że pomaga ona w rozwoju elastycznej tkanki łącznej potrzebnej do uzyskania prawidłowej struktury oka. Miedź jest powszechnie spotykana w nasionach słonecznika, wołowinie, wątróbce, nerkowcach, gorzkiej czekoladzie, soczewicy i awokado.

LUTEINA

LUTEINA


LUTEINA


Luteina jest silnym przeciwutleniaczem, który istnieje w organizmie i pomaga chronić oraz utrzymywać zdrowe komórki w oku. Jest także w stanie absorbować niebieskie światło i chronić oko przed szkodliwym działaniem światła. Luteina jest niezwykle ważna w utrzymaniu zdrowia plamki i siatkówki, ponieważ ten karotenoid jest silnie skoncentrowany w plamce żółtej. Luteina jest powszechnie spotykana w jarmużu, szpinaku, kapuście, brokułach i jajach.

CYNK

CYNK


CYNK


Cynk jest niezbędnym minerałem śladowym. Pomaga przetransportować witaminę A z wątroby do siatkówki w celu wytworzenia melaniny, ochronnego pigmentu w oku. Wysoka produkcja melaniny wspiera również ogólny stan zdrowia. Cynk jest powszechnie spotykany w brokułach, wołowinie, wątrobie z kurczaka, jajach, tuńczyku, ciemnym mięsie z indyka, ostrygach i produktach pełnoziarnistych.

EKSTRAKT Z CZARNEJ BORÓWKI

EKSTRAKT Z CZARNEJ BORÓWKI


EKSTRAKT Z CZARNEJ BORÓWKI


Wzmacnianie ścian naczyń krwionośnych – standaryzowany ekstrakt z owoców borówki czarnej poprawia przepływ krwi oraz wspomaga dostarczanie tlenu do oka. Ekstrakt zawiera silne przeciwutleniacze, które są korzystne dla oczu i układu krążenia. Standaryzowany ekstrakt z owoców borówki występuje w borówkach czarnych, z rodziny borówkowatych.

EKSTRAKT Z PESTEK WINOGRON

EKSTRAKT Z PESTEK WINOGRON


EKSTRAKT Z PESTEK WINOGRON


Bioflawonoid i silny przeciwutleniacz, standaryzowany ekstrakt z pestek winogron pomaga chronić przed uszkodzeniami oksydacyjnymi i pomaga w prawidłowym krążeniu przepływu krwi do oka. Wspiera również siatkówkę i naczynia krwionośne, co wpływa na ostrość wzroku. Ekstrakt z pestek winogron znajduje się w winogronach.

KWAS ALFA-LIPONOWY

KWAS ALFA-LIPONOWY

KWAS ALFA-LIPONOWY


Kwas alfa-liponowy jest silnym przeciwutleniaczem, który jest zarówno rozpuszczalny w wodzie, jak i tłuszczach, co pozwala mu przeniknąć do wszystkich części komórki, aby zneutralizować wolne rodniki. Kwas alfa-liponowy pomaga również regenerować glutation, dając komórkom podwójną dawkę ochrony antyoksydacyjnej. Kwas alfa-liponowy występuje powszechnie w marchwi, szpinaku, brokułach, pomidorach, zielonym groszku i brukselce.

NASIONA OGÓRECZNIKA

NASIONA OGÓRECZNIKA


NASIONA OGÓRECZNIKA


Naturalna substancja, podobna do oleju lnianego, olej z nasion ogórecznika zapewnia wysoki poziom niezbędnych kwasów tłuszczowych, których potrzebuje nasz organizm. Ogórecznik pomaga organizmowi wytwarzać oleje, które mogą pomóc zmniejszyć zaczerwienienie i dyskomfort związany z suchym okiem. Pochodzi z rośliny ogórecznika lekarskiego.

OMEGA-3

OMEGA-3


OMEGA-3


Kwasy tłuszczowe dostępne w Omega-3 są niezbędne dla naszego zdrowia. Nasze ciała nie są w stanie wytwarzać niektórych niezbędnych kwasów tłuszczowych (NNKT), których potrzebujemy. Udowodniono, że kwasy omega-3 przynoszą korzyści dla zdrowia oczu, ponadto badania wskazują, że mogą one pomóc chronić dojrzałe oczy przed zwyrodnieniem plamki żółtej i suchością oka. Omega-3 powszechnie występuje w łososiu, makreli, krewetkach, krabie, halibucie, sardynkach i oleju lnianym.

SELEN

SELEN


SELEN


Selen jest składnikiem enzymu znajdującego się w silnym przeciwutleniaczu L-Glutathione (glutation). Selen pomaga zwalczać wolne rodniki w oku, pojawiające się podczas normalnej ekspozycji na światło UV. Jest również niezbędny, aby pomóc ciału wchłonąć witaminę E. Selen jest powszechnie spotykany w grzybach, jajach, szpinaku, kurczaku, owsie i łososiu.

GINKGO BILOBA

GINKGO BILOBA


GINGKO BILOBA


Zawierający specjalne składniki odżywcze dla roślin i nieznane patogeny, Ginkgo Biloba (miłorząb japoński) może zwiększyć przepływ krwi do oczu i ciała oraz obniżyć ciśnienie wewnątrzgałkowe. Gingko Biloba pomaga również w zwalczaniu chorób oczu, takich jak jaskra i zaćma, poprzez inicjowanie antyoksydacji.

WITAMINA B6

WITAMINA B6


VITAMINA B6


Oprócz wspomagania prawidłowego funkcjonowania serca i mózgu, witamina B6 przyczynia się do ogólnego zdrowia oczu. Dzięki przenoszeniu tlenu w organizmie i wchłanianiu magnezu, witamina B6 umożliwia produkcję łez i pomaga zmniejszyć ryzyko chorobowe związane ze starzeniem się oka.

KURKUMA

KURKUMA


KURKUMA


Kurkuma, znana ze swoich przeciwzapalnych właściwości, zawiera kurkuminę – skuteczny przeciwutleniacz, który łagodzi stres oksydacyjny, przyczyniający się do powszechnej progresji chorób oczu, takich jak jaskra, zwyrodnienie plamki żółtej i zaćma.

CO-Q10

CO-Q10


CO-Q10


Naturalnie występujący enzym, CoQ-10, przekształca pokarmy, które spożywamy, w energię dla naszego ciała i oczu. CoQ-10 chroni mitochondria i inne komórki siatkówki. CoQ-10 chroni oczy i wspomaga zdrowie plamki żółtej. CoQ-10 jest powszechnie spotykany w szpinaku, brokułach, roślinach strączkowych, wołowinie i makreli.

SIEMIĘ LNIANE

SIEMIĘ LNIANE


SIEMIĘ LNIANE


Siemię lniane jest źródłem kwasów tłuszczowych, które zawierają wysoki poziom omega 3. Olej lniany jest rozkładany w organizmie i przekształcany w EPA i DHA, dwa związki, które są korzystne dla zdrowia oczu i mogą zmniejszać skutki suchego oka poprzez zwiększanie i blokowanie wilgoci w oku. Uzyskuje się je z nasion lnu.

DOŁĄCZ JUŻ DZIŚ DO SERWISU Z VITEYES PRZEZ ŻYCIE™

ZOSTAŃ CZĘŚCIĄ RODZINY VITEYES. OTRZYMUJ COMIESIĘCZNE WIADOMOŚCI E-MAIL Z MATERIAŁAMI EDUKACYJNYMI, INFORMACJAMI O PROMOCJACH I RABATACH NA NASZE PRODUKTY.